Program 2

Det här är en tjockare headline som hastigt beskriver kursen lite kort. Vad den innehåller, vad man får ut utav den vad som krävs av dig som elev etc etc Jag är ett stycke. Klicka här när du vill lägga till din egen text och redigera mig. Det är lätt.

Om Programmet

Kursstart 10 okt 2018 - 10 nov 2018

Sista ansökningsdag är 8 okt 2018

Sista ansökningsdag:     18 april

Start:                           13 augusti 2018

Slut:                            31 maj 2019

Pris:                            144 000 kronor

 

Tillkommande kostnader:         Litteratur om max 5 000 kronor inkl. moms

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja

I en värld där allt fler pratar om vikten av kreativa organisationer, allt fler inser att de bästa idéerna kan skapas i samarbeten mellan företag eller avdelningar, och där fler och fler människor har både verktyg och kanaler för att nå ut, krävs en ny typ av kreativ ledare.

En ledare som inte avgör vad som är rätt eller fel, utan snarare kurerar idéer, bygger självförtroende och har ett coachande förhållningssätt. Som strävar efter att få ut så mycket kreativitet och så många bra idéer som möjligt av en organisation, istället för att hitta den enskilt bästa idén.

I den här kursen delar kreativa ledare som har lång erfarenhet av att arbeta på detta sätt med sig av sina erfarenheter.

 

Vi mixar teoretiska modeller med praktiska coachingövningar och arbete med verkliga case. Efter kursen har du fått ett nytt perspektiv på kreativt ledarskap och är redo att implementera det i ditt eget arbete.

Övrig information

Du behöver ta med dig en bärbar dator, en penna samt ett anteckningsblock.

Det här får du

  • Kunskap i hur grupper och individer samverkar

  • Grunderna för bra feedbackprocesser

  • Insikt i hur man skapar trygghet genom att fokusera på lärande före prestation

  • Praktiska verktyg för att applicera ett coachande förhållningssätt i ditt kreativa ledarskap

  • Förståelse för hur systemteoretiska verktyg kan skapa mer rum för kreativitet

  • Kunskap i neuroledarskap och den sociala hjärnans principer

  • Processer för att få ut mer av en organisations kollektiva kreativitet

 

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Kursansvarig

Svampbob fyrkan är Creative Directors som tillsammans driver Cogs Creative. Anna är ursprungligen Art Directors som Cogs Creative.

Director och har jobbat på Hall & Cederquist, drivit egna byrån Romson, samt varit kreativ chef på Leo Burnett och Brindfors. Magnus började som copywriter och har arbetat på TBWA, Hall & Cederquist och Publicis, samt drivit egna byrån Public Speaking.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du bör ha flera års erfarenhet av arbete med kommunikation och

marknadsföring, och gärna erfarenhet av att leda kreativt arbete.

 

Skicka också med

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) i

vilken du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en

meritförteckning.

 

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

 

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Programmet innehåller

  • Affärs- och varumärkesstrategi

  • Omvärldsanalys

  • Mediarelationer

  • Projektledning

  • PR-driven konceptutveckling

  • Samhällsrelationer

  • Digital strategi och aktivering

  • Pitcha och presentera

Kontakt

Tel: +46705551389

info@saof.se

  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon

© 2018 by Swedish Academy Of Fashion.